Ønsker du å piffe opp PPC-administrasjonen din? Som du sikkert er klar over, er ikke dette den enkleste prestasjonen å gjøre. Men fortvil ikke! Det er flere oppgaver du kan starte på i dag for å få ting på rett spor. Bare ta en titt på sjekklisten nedenfor, kryss av elementene du allerede har tatt vare på, og lag en handlingsplan for de du ikke har.
Jeg har budreglene mine under kontroll
Hvis du ikke har vurdert budgivningen din siden du først satte den på plass, er det på tide med en seriøs PPC-styringsrefleksjon. De fleste av oss bruker mye tid på å sette opp budreglene og hvordan de vil påvirke kampanjene våre. Men med mindre du fortsetter å overvåke dem, kan de reglene du setter på plass faktisk begynne å ha en negativ innvirkning. Ikke bare er dette en stor bummer, men det kan angre all suksessen du gjorde tidligere. Så – med mindre du har vært en PPC-stjerne og allerede kan krysse av dette elementet fra sjekklisten vår for PPC-administrasjon – må du begynne å gå gjennom budreglene dine og se hvordan de for øyeblikket påvirker kampanjene dine. Finn ut hva som fungerer bra, se etter områder for forbedringer, og sørg for at budreglene dine ikke gjør noe skumt.
Klikk og konverteringer er like. Med mindre du selger verdens beste produkt for en krone, er det lite sannsynlig at hver enkelt person som klikker på annonsen din vil følge med på konverteringsprosessen. Når denne feilen oppstår, er det vanligvis fordi du feilaktig har lagt til konverteringssporingskoden på landingssiden i stedet for bestillingsbekreftelsessiden.
Antallet konverteringer er sjokkerende lavt. Hvis du har pumpet mye tid og penger inn i PPC-kampanjene dine og du ikke har noe å vise til, er det mulig du ikke sporer telefonkonverteringer.
Du rapporterer lavt salg, og likevel viser kampanjene dine høye konverteringsfrekvenser. Hvis dette er tilfelle, sørg for at du faktisk sporer konverteringer og ikke besøk på produkter eller hjemmesider. Jeg sporer konverteringene mine
Det er flere grunner til at det ikke er en god idé å ikke spore konverteringer. Mest bemerkelsesverdig, hvis du ikke sporer hvor konverteringene dine kommer fra, vil du ikke vite om PPC-styringstaktikkene dine faktisk har en positiv innvirkning. Hvis du ikke har lagt til en konverteringssporingskode, gjør det nå. Men selv om du sporer konverteringer (gullstjerner for deg), er det også avgjørende at du sørger for at du sporer dem riktig. Hvis noe av følgende høres kjent ut, kan det hende du ikke har koden for konverteringssporing riktig installert:
Mine annonsegrupper er relevante
Hvis du har en haug med forskjellige annonsegrupper som alle inneholder mer enn 20 søkeord, er det på tide å trimme litt. Mål å minimere antall søkeord til bare de som er mest relevante. Selv om det kan virke som å legge til en hel haug med søkeord vil få mer synlighet på annonsene dine, kan det faktisk ha en svært negativ innvirkning. Dette er fordi annonsene dine vil vises i søkeresultater for vagt relaterte søk, noe som betyr at sjansene dine for å oppnå konverteringer er små. I tillegg, for å ha en annonse som korrelerer med så mange søkeord, må du gjøre meldingene og destinasjonssiden ganske generiske. Så neste skritt mot å forbedre PPC-administrasjonen er å kutte disse fete søkeordene fra annonsegruppene dine . Begrens annonsegruppesøkeordene til de som deler et veldig likt og spesifikt tema. Dette vil oppmuntre søkere til å klikke på annonsen din fordi den vil annonsere deres eksakte behov. Selv når du har fullført denne sjekklisten for PPC-administrasjon, kan du gå tilbake med jevne mellomrom og sjekke om alle annonsegruppesøkeordene du bruker fortsatt er relevante. Ta en titt på eksemplet nedenfor. Denne ene annonsen utløses av alle søkeordene som er oppført til høyre. På grunn av dette er annonsen neppe relevant for de fleste av dem. Å eliminere noen av disse unødvendige søkeordene i annonsegruppen kan bidra til å forbedre resultatene.
Jeg har mer enn én aktiv annonse per annonsegruppe.
For å sikre at du kjører de mest effektive annonsene, må du teste ulike varianter for å se hvilken som gir best resultater. Uten å faktisk teste det ut, er det bare en gjettelek – og du kan ta feil oftere enn du tror.Når det er sagt, ikke gå over bord heller. Du bør ikke kjøre mer enn tre varianter om gangen, og annonsene du kjører mot hverandre bør ha minimale forskjeller mellom dem (ellers vet du ikke hva som faktisk påvirker ytelsen). Og husk, selv når du har valgt mesteren, slutter ikke jobben din der. Lag en ny variant for ytterligere testing, slik at du alltid sikter mot forbedring.
Jeg bruker og får mest mulig ut av annonseutvidelser
Annonseutvidelser er en fin måte å appellere litt ekstra til annonsen din. I tillegg har annonseutvidelser faktisk også en innvirkning på annonserangeringen din. Sørg for at utvidelsene og kodebitene dine gir mening for bedriften din, og at de fungerer som de skal. Hvis bedriften din for eksempel bare svarer på telefonsamtaler mellom 09.00 og 17.00, må du ikke kjøre anropsutvidelsen døgnet rundt. Hvis bedriften din bare selger på nettet, sørg for at Google Maps ikke viser hovedkontoret ditt som en fysisk butikk.AdWords har også automatiserte utvidelser nå. Sjekk resultatene deres ved å se rapporten for automatiske utvidelser, og sørg for at de har en positiv innvirkning. Hvis de ikke er det, kan du slå dem av i de avanserte utvidelsesinnstillingene.
Jeg bruker negative søkeord og overvåker nye.
Selv om det er avgjørende å velge de beste og mest relevante søkeordene for kampanjen din, kan du akkumulere bortkastede annonsekostnader fra folk som leter etter et Aktive telegramnummerdata produkt eller en tjeneste du ikke tilbyr. Negative søkeord er ditt beste forsvarsvåpen når det gjelder å eliminere irrelevante klikk. La oss for eksempel si at du eier en meksikansk restaurant, men at du ikke driver med eventcatering. Du bør legge til «catering» og andre relaterte termer som negative søkeord. På denne måten vil ikke annonsen din vises for folk som søker etter meksikanske restauranter som serverer mat. Selv om det kan være noen negative søkeord som virker åpenbare for deg, må du konsekvent overvåke kampanjene dine for å se etter nye negative søkeordmuligheter som du kanskje ikke har tenkt på. Se på søkerapporten din og se hva slags termer som har utløst annonsene dine. Hvis du for eksempel ser at mange søker etter «levering av meksikansk restaurant», kan du legge til «levering» i listen over negative søkeord.
Og til slutt, sørg for at du har konfigurert samsvartypeinnstillingene for de negative søkeordene dine. Hvis du har valgt "eksakt" match, kommer de ikke til å gjøre mye for å hjelpe deg.
Jeg drar fordel av målretting og budgivning på enhetsnivå.
Du kan justere målrettingen og budgivningen etter typen enhet søket kommer fra. Som en del av PPC-administrasjonen din, overvåk hvor de fleste potensielle salg og konverteringer kommer fra. Hvis du for eksempel kaster bort penger på å vise annonsene dine til smarttelefonbrukere, kan det være lurt å vurdere å senke budet eller eliminere enhetstypen helt.Men siden teknologien endrer seg raskt, bør du overvåke dette kontinuerlig. For eksempel fortsetter smarttelefoner å bli mer populære og optimale for nettsurfing. På grunn av dette vil mobilberegningene dine fra nå sammenlignet med for bare noen få år siden sannsynligvis være svært forskjellige.
Jeg bruker retargeting
Retargeting av annonsegrupper kan være en fin måte å fange opp konverteringer du ellers kunne ha gått glipp av. Opprett annonsegrupper for besøkende som har sett på minst to produktsider uten å konvertere. Du kan til og med begrense til personer som gikk til handlekurvsiden uten å sjekke ut. På denne måten bruker du annonsekostnadene dine på folk som allerede er interessert i produktet ditt. Alt du trenger å gjøre er å gi dem den lille boosten over kanten.
Jeg overvåker søkepartnerdataene mine Søkepartnere
er vanligvis alltid slått på, og det kan hjelpe deg med å bruke budsjettet mer fornuftig og føre til flere konverteringer. Men du må fortsatt overvåke det for å sikre at det faktisk har en positiv innvirkning. Hvis du bare stoler på forutsetninger og faktisk ikke sjekker ytelsesnivåene, kan du lide av høy kostnad per konvertering og lav klikkfrekvens. Hvis du sjekker inn på tallene regelmessig, får du vite om det er verdt det å ha det slått på. Hvis det for eksempel spiser opp budsjettet ditt, men bare får 1 av hver 15. konvertering, kan det være lurt å bruke disse pengene på søkenettverket i stedet.